Batranul de la opera

Azi am fost la opera. Spectacol aniversar Nicolae Herlea! Toata stima si respectul pentru dl. Herlea - este exceptional. Felicitari pentru intreaga sa cariera si pentru primaverile implinite. De spectacol in sine - nu vreau sa intru in detalii - a fost altceva decat o opera clasica, a fost altceva decat la ce ma asteptam! Fiecare cu parerile lui...

Am intrat in loja - loja de 3 persoane - un batran statea pe al 4lea scaun. Buna seara! nu s-a deranjat. Sunteti singur? DA. Nu s-a deranjat. Nu am avut curajul sa ii spun - stiti loja este de 3 persoane! Aveti bilet in loja 3? Este mai invarsta decat parintii mei, dar mai tanar decat bunica mea! Si totusi, ea este o doamna pe langa el! M-am gandit ca e in varsta....ca e in varsta...ca ar trebui sa il las in pace. Si totusi am continuat sa ma gandesc ca nu am avut curaj sa zic ceva...sunetele melodioasei uverturi m-au relaxat...dar pana la urma..nu trebuie sa ne influenteze varsta persoanelor, nici chiar sexul - nu conteaza daca sunt tinere sau batrane, femei sau barbati, copii sau batrani - conteaza cum ne comportam, ceea ce facem, ce alegem. Pana la urma suntem definiti de deciziile pe care le facem zilnic, ora de ora, minut de minut. Traim intr-o conjuctura, pe care incercam sa o dezvoltam, si din care incercam sa profitam de ocaziile care apar: un dram de noroc, cunostiintele noastre, abilitatile noastre, persoanele potrivite la momentul potrivit, relatiile pe care le facem. Si trebuie sa profitam cat mai mult de ceea ce ni se ofera!

Gather ye rose-buds while ye may;
Old Time is still a-flying;
And this same flower that smiles today,
Tomorrow will be dying.
~Robert Herrick

0 comments: